Ceny w każdym hotelu są inne, dużo zależy od jego standardu. Polityka cenowa powinna być jednak odpowiednia, tak żeby nie tracić kontrahentów. Ceny nie mogą być ani zaniżane, gdyż wtedy hotel nie zarobi sam na siebie ani zawyżane, bo nie będzie wtedy gości, albo wręcz w jaki sposób przyjadą na jeden dzień, to ponownie nie zechcą, ze względu na to, że cena nie jest adekwatna do jakości usług. Ważne zatem to, ażeby programy hotelowe przeprowadzane było przez rzeczywiście bardzo inteligentną osobę, znająca się na tym, mającą wiedzę praktyczną. Sprawy finansowe nie są w żadnym wypadku sprawami łatwymi, tutaj trudno jest tym zarządzać i w pewnych sytuacjach podziwia się mężczyźni i kobiety, które podejmują się takiego wyzwania. Czasem ktoś przychodzi by poprawić kondycję finansową hotelu, jak jest przykładowo w nie właściwym stanie. Z tym niestety bywa bardzo różnie, zdarza się, że pomimo usilnych starań nic nie da się zrobić bo jest za późno. O kondycję finansową hotelu dbać należy non stop, nie przez obniżanie maksymalnie cen, niemniej jednak o przyciąganie nabywców. Przyciągać można ich na wiele możliwości, można organizować jakieś rabaty, niemniej jednak najpewniej będzie jak zorganizuje się dodatkowe atrakcje. Z tego bardzo sporo osób się cieszy i takie atrakcje to nie w każdej chwili wielki koszt, a mogą pomóc. Jak hotel jest w złej kondycji to wielkich inwestycji się nie wdraża. Można wytworzyć takowe projekty, ale dużo lepiej wstrzymać się z inwestycjami, aż de fakto sytuacja się poprawi. Jeżeli już dane inwestycje nie przyniosły ażeby pożądanego rezultatu to niestety poniosło by się straty, dlatego każde lokowanie wdraża się powoli i tylko wówczas gdy są bezpieczne. Z dnia na dzień nigdy finanse się nie poprawią, na to potrzeba jest jednak trochę czasu w pewnych sytuacjach wręcz i kilka miesięcy. Jeżeli robi się coś w kierunku poprawy, to przez ten czas należy coś przerobić na lepsze. Jeżeli już nie, to cały czas trzeba zastanawiać się, wytworzyć projekty, istotne aby nie się nie poddawać.